Spuštění aplikace

Podmínky ke spuštění aplikace včetně adresy, ze které se spouští, najdete na:

https://www.mpsv.cz/web/cz/provoz-aplikace-1.

Zde jsou také uvedeny dvě varianty spuštění aplikace a uveřejňovány aktuální informace o stavu provozu systému.

Při prvním přihlášení se zobrazí dialog k akceptaci bezpečnostního certifikátu pro automatické načítání změn aplikace OKslužby - rodina.:

Přijetí potvrďte kliknutím na tlačítko Always (Vždy). Pokud byste použili pouze tlačítko Yes (Ano), pak při dalším spuštění aplikace se dialog znova zobrazí.

Pro vlastní přihlášení do aplikace se zobrazí přihlašovací formulář:

Své přihlašovací jméno a heslo nikomu nesdělujte. Slouží k identifikaci vaší práce s aplikací.

Pro první přihlášení použijete jméno a heslo uvedené na protokolu obdrženém od MPSV.

Po přihlášení:

  1. změňte své heslo a

  2. doporučujeme také změnit přidělené uživatelské jméno.

Postupy najdete v kapitolách Změna vlastního hesla a Změna uživatelského jména nebo emailové adresy uživatele.

Po přihlášení budete vyzváni k zadání své emailové adresy. Na tuto adresu vám v případě, že své heslo nebo uživatelské jméno zapomenete, budou zaslány nové přihlašovací údaje. Pokud emailovou adresu nezadáte, budete se muset v případě problémů s přihlášením obrátit na svého kolegu, který vám bude moci pomoci jen v případě, že bude mít v aplikaci OKslužby - rodina přiděleno oprávnění Správa systému.

Podrobněji je řešení problémů s přihlášením popsáno v kapitole Nemohu se přihlásit…

K aplikaci nemůžete být přihlášeni pod stejným účtem vícekrát najednou. Pokud si například omylem spustíte aplikaci podruhé, zobrazí se toto hlášení:

Zvolíte-li Ano, pak změny, které jste v předchozím přihlášení provedli na některém formuláři a neuložili jste je zavřením formuláře, budou zapomenuty.

Toto hlášení se může zobrazit také v případě, kdy vaše předchozí přihlášení bylo ukončeno z důvodu nečinnosti. Pak je nutno kliknout na tlačítko Ano.