Doporučený postup vyplnění a podání žádosti

Podmínkou pro vyplnění a podání žádosti je uživatelské oprávnění Podat žádost nebo Delegování podání. Pokud bude uživatel pouze žádost připravovat, stačí oprávnění Práce se žádostí. Podrobněji v kapitole Oprávnění.

Pro vyplnění a úspěšné podání žádosti doporučujeme tento postup:

  1. Spusťte úlohu Nová žádost a zvolte, zda budete podávat žádost jako organizace pracující s klienty anebo jako zastřešující organizace.

         Podrobněji v kapitole Otevření formuláře žádosti.

  2. Po otevření formuláře Žádost o dotace na rok XXXX zkontrolujte údaje o své organizaci implicitně načtené z registrace uživatelských účtů

    Základní informace o organizaci se automaticky předvyplní údaji z registrace uživatelských účtů. Jestliže zjistíte nesoulad v názvu, adrese právní formě nebo IČ, údaj opravte. V případě změny IČ nebo právní formy kontaktujte pracovníka MPSV a domluvte se na obsahu příloh, které budou změnu dokládat. Podrobněji v kapitole Základní údaje žádosti . 

  3. Vyplňte ostatní údaje o své organizaci

          Podrobněji v kapitole Základní údaje žádosti .

  4. Uveďte fyzické i právnické osoby, které jsou ve finančním vztahu s vaší organizací
          Podrobněji v kapitole Osoby ve vztahu s žadatelem.

  5. Vložte požadované digitální kopie dokumentů o organizaci

    Podrobněji v kapitole Dokumenty.

  6. Pro každý projekt, na který chcete žádat o dotaci:

    1. Vyplňte základní informace o projektu na formuláři Projekt. Uveďte název projektu, zvolte dotační oblast a vyplňte další údaje jak na tomto tak na navazujících formulářích.   
      Podrobněji v kapitole Projekt.

    2. Pak uveďte plánované personální zajištění projektu. Z formuláře Projekt klikněte na tlačítko Personální zajištění a uveďte pracovní smlouvy, dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti, a to vždy včetně výše nákladů a výše požadované dotace na jednotlivé položky personálního zajištění.
      Podrobněji v kapitole Personální zajištění.

    3. Uveďte náklady projektu. Z formuláře Projekt klikněte na tlačítko Náklady a zadejte v předepsané struktuře nákladových položek náklady projektu, včetně výše požadované dotace za jednotlivé položky. Celková výše nákladů na personální zajištění a požadovaná výše dotace se do nákladových položek automaticky přenesou z formulářů personálního zajištění.

           Podrobněji v kapitole Náklady projektu.

    4. Uveďte v předepsané struktuře příjmových položek předpokládané příjmy projektu. Z formuláře Projekt klikněte na tlačítko Příjmy a doplňte předpokládané příjmy. Do příjmové položky "MPSV" se automaticky převezme celková výše požadované dotace uvedené v nákladech projektu. Celková výše příjmů musí odpovídat celkové výši nákladů.

           Podrobněji v kapitole Příjmy projektu.

    5. Formální kontrolu správnosti vyplnění žádosti o dotaci na daný projekt proveďte spuštěním úlohy Kontrola projektu na formuláři Projekt.

           Podrobněji v kapitole Aplikační kontrola formální správnosti žádosti.

    6. Část žádosti týkající se daného projektu si pro kontrolu můžete také vytisknout.

                   Podrobněji v kapitole Tisk žádosti.

  7. Uveďte informace o spolufinancování
    Po zadání informací o všech projektech včetně jejich nákladů a příjmů, vyplňte informace o spolufinancování ze strany obcí a krajů. Podrobněji v kapitole Spolufinancování z krajských a obecních rozpočtů.

  8. Proveďte závěrečnou kontrolu žádosti

    Před závěrečnou kontrolou zamkněte žádost, aby ji žádný z vašich kolegů po dobu závěrečné kontroly již nemohl  měnit. Zamčení provedete na formuláři Podání žádosti, který otevřete z formuláře Žádost o dotace na rok XXXX. Kliknutím na tlačítko Uzamknout před podáním se automaticky spustí aplikační kontrola celé žádosti, která vás upozorní na formální chyby, které by bránily vlastnímu podání žádosti. Jestliže aplikace žádné chyby nenalezne, žádost se uzamkne. Pokud pak při kontrole zjistíte nedostatky, žádost odemkněte a proveďte jejich nápravu.

                Podrobněji v kapitole Uzamčení žádosti před podáním

  9. Podejte žádost

    Vlastní podání žádosti je možné pouze, je-li žádost uzamčena proti dalším úpravám. Je-li uzamčena, je na formuláři Podání žádosti aktivní tlačítko Podat žádost. Po kliknutí na tuto tlačítko se otevře formulář Čestné prohlášení, ve kterém uvedete svou aktuální pracovní pozici v organizaci a aktuální statutární orgán vaší organizace a pak potvrdíte, že organizace nemá ke dni podání žádosti žádné závazky po lhůtě splatnosti ve vztahu ke státnímu rozpočtu, státnímu fondu aj. Kliknutím na tlačítko Podat se spustí závěrečná kontrola žádosti, vygeneruje se tisková podoba žádosti, která se v aplikaci archivuje a celá žádost se označí za podanou.

    Podrobněji v kapitole Vlastní podání žádosti.

  10. Ověřte si podání žádosti

Jako doklad o podání si žádost vytiskněte. Na výtisku podané žádosti je uvedeno nejen čestné prohlášení, ale také datum a čas podání, včetně jména osoby, která žádost podala. Kontrolní tisk vytištěný před podáním informace o čase podání neobsahuje, není dokladem o podání!

Podání žádosti si rychle ověříte také tím, že svou žádost uvidíte v seznamu podaných žádostí.

Podrobněji v kapitole Podané žádosti.