Základní údaje žádosti
Centrálním formulářem žádosti je formulář Žádost o dotace na rok XXXX. Otevře se po spuštění úlohy Nová žádost hlavního menu aplikace.
Formulář obsahuje identifikační a kontaktní údaje o žadateli a seznam projektů, na které žadatel prostřednictvím této žádosti žádá o dotace.
Některé údaje na formuláři se při jeho prvním otevření automaticky načtou z dat předcházející žádosti anebo z údajů registrace uživatelských účtů. Proto předvyplněné údaje překontrolujte a případně změňte.
Charakter "zastřešující organizace" lze stanovit pouze při zakládání nové žádosti. Pokud jej potřebujete změnit, je nutno žádost smazat a založit novou.
Vyplňte všechny údaje formuláře.
Vyberte kraje (alespoň jeden),
kde Vaše organizace působí:
Charakteristiku organizace popíšete
do formuláře, který se otevře po kliknutí na tlačítko zápisu anebo
na dvojklik na políčku charakteristiky.
Stejným způsobem se vyplňují všechna textová
pole na žádosti i projektu, označená ikonou .
Obdobně se otevře formulář pro popis projektů realizovaných v roce předcházejících dvou letech i formulář pro popis jiných připravovaných projektů, na které o dotaci od MPSV nežádáte.
Postup pro vyplnění anebo změnu adresy sídla nebo kontaktní adresy je uveden v kapitole Adresa. Kontaktní adresu vyplňte pouze v případě, že se liší od adresy sídla organizace.
Informace o registraci je nutné zadat podle právní formy organizace. V případě obecně prospěšné společnosti uveďte, který rejstříkový soud vede OR, v němž je organizace zapsaná, oddíl a číslo vložky. Žádost o dotaci mohou podat organizace, které k termínu podání žádosti jsou registrované minimálně jeden rok.
V seznamu osob jednajících jménem
organizace uveďte statutární zástupce organizace a také osoby
jednající jménem organizace na základě plné moci. Rozhodnutí o
poskytnutí dotace je adresováno pouze jednomu ze statutárních
zástupců organizace. Osobu, které chcete, aby bylo rozhodnutí
zasláno, označte příznakem Adresát rozhodnutí. Takto označena
může být pouze jedna osoba z uvedeného seznamu. Pole Funkce vyplňte
hlavně u osoby, která je označena jako adresát rozhodnutí.
V seznamu musí být uvedena také osoba – uživatel aplikace, která
bude žádost prostřednictvím aplikace podávat, tedy osoba, která
má k podání nastaveno příslušné oprávnění (podání žádosti, delegování
podání). Aplikace neumožní podat žádost, jestliže uživatel, který
sice má uživatelské oprávnění žádost podat, nebude uveden v seznamu
osob jednajících jménem organizace – viz kapitola Vlastní podání
žádosti.
Kontrolu, zda alespoň jeden uživatel aplikace s příslušnými oprávněními
k podání žádosti je uveden v seznamu osob jednajících jménem organizace,
aplikace provádí porovnáním jmen a příjmení. Proto aplikace vyhodnotí
chybu i v případě formálního překlepu, který je nutno opravit.
Jelikož se žádost neposílá písemně, je nutné požadované dokumenty o organizaci digitalizovat a tyto digitální kopie vložit do aplikace. Seznam dokumentů, podmínky a postup vkládání je uveden v kapitole Dokumenty.
Seznam projektů, na které žádáte o dotace, vyplníte tím, že o jednotlivých projektech uvedete požadované údaje. Dále viz kapitola Projekt.
Informace o spolufinancování se zadávají na zvláštním formuláři. Dále viz kapitola Spolufinancování z krajských a obecních rozpočtů.
Od dotačního roku 2014 je nutno v souladu se zákonem o rozpočtových pravidlech uvést seznam osob s podílem v právnické osobě žadatele, seznam osob, ve kterých má žadatel podíl a seznam osob, které jsou s žadatelem v obchodním vztahu a mají z jeho podnikání nebo jiné výdělečné činnosti prospěch, který se liší od prospěchu, který by byl získán mezi nezávislými osobami v běžných obchodních vztazích za stejných nebo obdobných podmínek. Dále viz kapitola Osoby ve vztahu s žadatelem.
Údaje o stavu žádosti a uživateli, který data žádosti naposledy změnil, aplikace doplňuje automaticky.